צימרים למגזר הדתי

מערכת שורש  ז תשרי, תשעח  9/27/2017

כולנו זקוקים לחופשה מבורכת מעת לעת כדי שנוכל לבלות זמן איכות עם משפחתנו היקרה בנחת, ברוגע ובשלווה
.......................

הבחירה במקומות הנופש נהיית לבחירה מעט יותר מדוקדקת עבור המגזר הדתי, שמעוניין בחופשה מהנה ומטעינת מצברים שתתאים לאורח חייו הדתי. צימרים למגזר הדתי עונים על השאיפות הללו.

צימרים מסורתיים לציבור שומר המסורת
צימרים למגזר הדתי יספקו מענה יוקרתי, מהודר ומותאם עבור ציבור שומרי המצוות. כאשר מזמינים צימר חשוב להקפיד על כך שהצימר יענה על התנאים הבאים:
• יישוב דתי – צימרים כשרים שעונים על צרכי הדת ניתן למצוא גם במיקומים חילוניים. אם אתם מעוניינים בחופשה הלכתית ומהודרת יותר, רצוי להיערך לכך מראש ולשלב בחיפוש מיקומים ספציפיים.
• בית כנסת בקרבת מקום – מומלץ לוודא מראש כי בקרבת הצימר ישנו בית כנסת, כך שתזכו לנוחות המרבית.
• מקווה טהרה – אם אתם זקוקים לטבילה במקווה לצורך היטהרות, חשוב שתוודאו שהצימר ממוקם במרחק הליכה מהמקווה או במרחק נסיעה קצרה.
• מטבח מוכשר – כאשר יוצאים לחופשה מעוניינים להתפנק, כך שהצורך לסעוד בחוץ הוא צורך מובן. יחד עם זאת, השאיפה היא שהחופשה תשתלם, כך שהמטבח בצימר יוכל לחסוך מכם את הצורך לחפש אחר מסעדות כשרות ולספק לכם זמן סעודה ביתי נהדר. לצורך כך, חשוב לוודא שהמטבח מצויד באופן הולם – בכלים מופרדים, כיורים מופרדים, כלי לנטילת ידיים ועוד.
• פלטת שבת ומייחם – מדובר בכלי שבת הכרחיים עבור שבת תקנית וכשרה. אם אתם נוסעים לצימר בסוף השבוע, חשוב לוודא עם בעל הצימר כי כלי השבת הללו יוכלו לשרת אתכם לאורך כל סוף השבוע בהצלחה.
• פרטיות – כאשר אנחנו יוצאים לחופשה, השאיפה היא שנהיה בתוך "בועה" חמימה ונעימה שבה שום גורם לא יוכל להטריד את מנוחתנו ושלוותנו. מלבד זאת, הפרטיות תוכל לספק לנופשים את צנעת הפרט שהם זקוקים לה.
• הלכות הצניעות – חשוב לוודא שהצימר מספק לכם את תנאי ההפרדה להם אתם זקוקים. לצורך כך, ודאו מראש כי בריכת הצימר היא בריכה פרטית וכי מספר חדרי השינה וחדרי הרחצה מותאם עבור מספר הנופשים.

הבחירה בצימר המתאים
ראשית, הגדירו מראש תקציב עבור החופשה ותאריכים אפשריים. אם אתם סגורים מראש על המיקום, מערכות החיפוש באתרי הנופש יצמצמו עבורכם את החיפוש לאפשרויות הסופיות. אם אתם פתוחים להצעות, תוכלו למצוא מגוון רב יותר של צימרים ביעדים שונים שיאפשר לכם לתור את הארץ ולגלות יעדים חדשים שטרם נחשפתם אליהם. מומלץ להתחיל לחפש צימרים למגזר הדתי מוקדם ככל האפשר כדי ליהנות ממחירים משתלמים וממבצעים ידידותיים למדיי.

מוצאים אטרקציות כשרות
צימרים למגזר הדתי בדרך כלל מספקים אטרקציות נהדרות כמו שולחנות משחק, פינות ישיבה קסומות, בריכת שחייה נהדרת שיהיה לכם קשה מאוד להוציא את הילדים ממנה ועוד. אם החלטתם לנצל את החופש כדי לבלות יחדיו באטרקציות מחוץ לצימר, תוכלו לברר מראש עם בעל הצימר על אטרקציות בקרבת הצימר, משום שייתכן שהוא אפילו יציע לכם הנחה עליהן. האטרקציות המובחרות הן טיולי רכיבה על אופניים, טיולי סגווי, טיולי ג'יפים לחובבי האדרנלין, מוזיאונים ועוד.

מערת רבי שמעון בר יוחאי בפקיעין
חופשה בצפון הארץ היא הזדמנות נהדרת ליהנות ממבחר אתרים היסטוריים חשובים לדת היהודית. לפי המסורת, במערת הרשב"י התחבאו הרשב"י ובנו במשך כ-12 שנה, זמן כתיבתו של ספר הזוהר. בשל מפולות, רוב המערה נחסמה אך עדיין ניתן להיכנס לתחילת המערה ולהתרשם ממנה ומעץ החרובים העצום והמרשים בפתח המערה. המדרש מספר על עץ חרוב שגדל על יד כדי לספק לרש"בי ולבנו תזונה נכונה, שקיים עד היום. המקום קדוש גם עבור הדרוזים והנוצרים שיחד עם היהודים מניחים בפתח המערה מזכרות לסגולה, כמו נרות.